۱۳۸۸ شهریور ۱, یکشنبه

گزارش از اعتراض روز یکشنبه


در روز یکشنبه تعدادی از دانشجویان دانشکده فنی در مقابل ساختمان شماره ی5 جمع شدند تا اعتراض خودشان را در باره ی انتقالشان از این دانشکده اعلام کنند .
این عده که گفته می شود به طور تقریبی کمتر از 100 نفر بوده اند در ابتدا و با اشاره ی عده ای از دانشجویان وارد ساختمان شماره ی 5 می شوند تا با رئیس دانشکده به صحبت بپردازند
هنگامی که دانشجویان در طبقه ی سوم انتظار می کشیدند یکی از مسئولین حراست که لباسی مشکی بر تن داشت ( خبرنگار ما پس از پرس و جو نام ایشان را " نعمتی " یافته است ) شروع به فیلمبرداری از چهره های معترضین کرد که این اقدام او با اعتراض دانشجویان روبرو شد و یکی از دانشجویان از خود شخص فیلمبردار عکسی گرفت که این کار او با تشویق دیگر دانشجویان همراه شد , اما سپس یکی دیگر از مسئولین حراست به همراه نعمتی سعی کردند که تلفن همراه این دانشجو را از او بگیرند ولی این کارشان سریعا با واکنش تند دانشجویان همراه شد و عقب نشینی کردند .
در این حین خبر رسید که تمام دانشجویان به سالن آمفی تئاتر بروند که این اتفاق نیز افتاد ولی هنگامی که دانشجویان خواستند وارد سالن آمفی تئاتر شوند دوباره با ممانعت مسئولین حراست مواجه شدند . آنها با بررسی کارت دانشجویی فقط صنایعی ها را به سالن راه دادند که این کارشان باز هم تشنجاتی را در پی داشت و پرینت یکی از دانشجویان را که دانشجوی کامپیوتر نیز بود از وی گرفتند تا با او برخورد کنند, یکی دیگر از دانشجویان (دانشجوی برق) نیز با همان مسئول حراست درگیر شد اما در این حین دکتر رستم زاده سر رسید وبا دخالت ایشان همه چیز ختم شد
سپس ایشان به دانشجویانی که موفق به ورود به سالن نشده بودند گفت :
**ببینید بچه ها , دانشکده برق هیچجا نمی ره , کی گفته دانشکده برق می ره ؟ چند روز دیگه برید روی سایت ببینید نوشته محل تشکیل کلاس ها , دانشکده ی فنی جز ریاضیات و دانشکده صنایع .
ببخشید دکتر رستم زاده ولی شما خودتان در جلسه ای که من هم در اون حضور داشتم فرموده بودید دانشکده برق می ره مهینیه !
**اول قرارمون این بود ولی بعد جاشون عوض شد , گفتن اگه گروه برق بره آزمایشگاهش نمی تونه بره
خوب صنایع هم آزمایشگاهش همینطوره !
**الان برید توی آمفی تئاتر با رئیس دانشکده صنایع صحبت کنید .
میگن فقط دانشجوهای صنایع می تونن وارد شن , ما رو راه نمی دن !
**عیب نداره شما سوالاتتون رو از من بپرسید , اونها بحثشون خصوصیه و مربوط به خودشون می شه.
یعنی چی مربوط به خودشون می شه ؟ پس فردا می خواید منی که کامپیوترم رو ببرید !
**ببینید شما هیچجا نمیرید , ما شما رو وقتی منتقل میکنیم که یک دانشکده ی درست و حسابی درست کرده باشیم .
اینجا فشار رو من زیاده من باید جواب 16 هزارتا دانشجو رو بدم ولی ببینید الان معاون آموزشی صنایع فقط باید پاسخگوی 2000 نفر باشه .
اولین شرط دانشکده کردن توسط سازمان مرکزی اینه که باید به تعداد کافی استاد , استاد یار ,کتابخانه و ...داشته باشه تا دانشکده بشه که الان صنایع داره که اینها تصویب کردن .
نگران نباشید شما عزیزان همینجا کنار من هستید

خوب چرا هممون رو یک جا جمع نمی کنید ؟
**اینکار فضا می خواد که ما نداریم !
چرا زمینهای اطراف رو نمی خرید ؟
**رئیس دانشکدتون دنبالش بود , حتی با شهردار هم صحبت کرد ولی مثل اینکه این زمینها از نظر سند دارای مشکل هستند و نمیشه خریداریشون کرد ! در آینده اینجا میشه سه تا دانشکده .
( دکتر رستم زاده با اشاره به وضع ظاهری یکی از دانشجوها و شوخی کردن با بچه ها تلاش می کرد تا جو سنگین به وجود آمده توسط حراست دانشکده را بشکند )

خوب الان صنایع چی شد ؟
**احتمالا میرن دانشکده علوم انسانی و شکوه مثل ترم قبل برای دروس ریاضی باقی می ماند .

TJNN :
در حالی که حدود 30 نفر از دانشجوهای رشته های مختلف دور دکتر رستم زاده جمع شده بودند و از او سوال می پرسیدند , جلسه ی دانشجویان صنایع با مهندس ریاحی در سالن آمفی تئاتر در حال برگزاری بود .
این جلسه حدود 1 ساعت به طول انجامید و در آن مهندس ریاحی از منتفی شدن انتقال دانشجویان به شکوه گفت و اعلام کرد برای انتقال شما ازتون نظرسنجی نمی کنیم !
در حالی که دانشجویان به وی و تصمیم دانشکده فنی اعتراض می کردند او گفت انتقال شما تمام شده و حتمی است و دانشجویان بدون کسب هرگونه نتیجه ای از سالن خارج شدند .

خبر حاشیه ای1 : مسئولین حراست در انتها دو دانشجوی معترض را به طبقه ی بالای ساختمان شماره ی سه بردند تا با آنها صحبت کنند . گفته می شود نعمتی (شخصی که از معترضین فیلم می گرفت) از دانشجویی که از وی عکسی تهیه کرده بود درخواست کرده تا وی عکس را جلوی او پاک کند که او نیز این کار را کرده .
خبر حاشیه ای2 :
قبل از پاک شدن عکس و در حین آمدن دانشجویان از ساختمان 5 به ساختمان 3 یکی از عزیزان تی جی ان ان یک کپی از عکس گرفته شده را در تلفن همراهش ذخیره کرده تا اگر برخوردی با دانشجویان معترض شد آنرا توسط تی جی ان ان منتشر کنیم .

اخبار امروز دانشکده به زبان طنز نیز بر روی TJ90NN قرار گرفت .