۱۳۸۸ مرداد ۲۶, دوشنبه

بررسی محل دانشکده های صنایع و برق از روی نقشه

تحلیلی از محل ساختمانهای شکوه و دانشکده علوم انسانی :

در ابتدا درباره ی دسترسی به دو ساختمان باید گفت دسترسی به ساختمان شکوه هم از طریق BRT و هم از طریق ایستگاه متروی دروازه دولت بسیار آسانتر از دانشکده برق می باشد.
دانشکده برق تقریبا در مرکز مثلث ایستگاههای متروی "شهدا , بهارستان و امام حسین " قرار دارد و تقریبا بر روی عمود منصف خط واصل دو ایستگاه BRT امام حسین و پل چوبی قرار دارد .
با اینکه فاصله ی دو ساختمان شکوه و دانشکده علوم انسانی از یکدیگر زیاد نیست ولی برای پیمودن مسیر بین این دو ساختمان (حتی با استفاده از BRT ) حداقل به 30 تا 40 دقیقه زمان نیاز هست .
برای رسیدن به ساختمان دانشکده علوم انسانی بالاجبار باید مسافتی را پیاده پیمود این در حالی است که فاصله شکوه تا ایستگاه مترو حدود 5 دقیقه است .
در اطراف ساختمان شکوه مغازه ها , رستورانها و فست فودهای فراوان و مطمئنی یافت می شود که دانشجویان به راحتی می توانند در کمتر از 10 دقیقه به نزدیکترین آنها برسند اما در اطراف دانشکده علوم انسانی این شرایط وجود ندارد و تنها روبروی این دانشکده یک سوپر مارکت قرار دارد و دسترسی به فست فود و یا رستورانی معمولی (وحتی رو به پایین) زمان زیادی را می طلبد.
در انتها باید گفت ساختمانی که برای دانشکده برق در نظر گرفته شده (به علت آنکه قبلا دانشکده علوم انسانی بوده) دارای امکاناتی کاملتر از ساختمان شکوه است که در ابتدا دانشکده ی تربیت معلم بوده و سپس برای دانشجویان ورودی 87 استفاده شده و در انتها مخصوص گروه ریاضی بوده .





**توضیح ضروری : تی جی ان ان به هیچ عنوان قصد یافتن برتری ساختمانی بر دیگری را ندارد و سعی دارد با بیان تمامی جوانب امر در جهت آگاهی هر چه بیشتر دانشجویان صنایع و برق از وضعیت جدیدی که ممکن است برایشان پیش آید گام بردارد .
دوستان زیادی به تی جی ان ان تذکر داده بودند که چرا معایب ساختمانی را بزرگنمایی و معایب دیگری را نمی بینید که سعی شد در این تحلیل معایب و محاسنی برای ساختمانها گفته شود که قبلا در باره ی آنها در این خبرگزاری بحثی مطرح نشده بود .