۱۳۸۸ مرداد ۱۳, سه‌شنبه

تئاتر تهران جنوب

کانون تئاتر تهران جنوبی ها:

بنابر پيگيري و درخواست برخي از اعضا كارگاه بازيگري و تمايل اساتيد و اعتقاد ايشان بر لزوم برگزاري اينگونه فضاهاي آموزشي، در هفته جاري جلسات بعدي کارگاه بازیگری ادامه خواهد يافت.
لازم به ذكر است اين كارگاه بازيگري به صورت مستقل و خارج از فضاي دانشگاه خواهد بود و توسط "گروه نمايش ميميك" برگزار ميگردد.
با توجه به شرايط فضاي تمرين جديد، كه با تلاش گروه ميميك به سرعت هماهنگ گرديد، تغييراتي در روز و ساعت برگزاري بوجود خواهد آمد. در حال حاضر كارگاه بازيگري مرحله مقدماتي:
روز شنبه ساعت ۱۰ الي ۱۳:۳۰
روز پنجشنبه ساعت ۱۴ الي 1۷:۳۰

آدرس: خيابان وليعصر تقاطع مطهري، خيابان فتحي شقاقي، شماره 117، نرسيده به ميدان سلماس (انجمن توسعه مهارتها و استعدادهاي كودكان)

كارگاه بازيگري مرحله دوم:
روز شنبه ساعت ۱۴ الي 1۷:۳۰
روز پنجشنبه ساعت ۱۰ الي ۱۳:۳۰

TJNN:

اصولا هنر در دانشکده های فنی بسیار غریب است و با وجود اینکه علاقمندان به هنر در دانشکده های فنی کم نیستند , مسئولین کمترین کمکی به گروههای هنری نمیکنند و در بعضی از موارد سد راه این گروه ها نیز می شوند.

به طور کل گروههای تئاتر و نمایش نیاز به فضای مناسب برای تمرین دارند و این در حالی است که دانشکده فنی تهران جنوب هم از وجود مسئولینی هنر دوست و هم از نبود یک سالن آمفی تئاتر درخور رنج می برد , سالن آمفی تئاتر این دانشکده حتی از دانشکده هایی که از نظر سطح علمی و فنی به هیچ عنوان قابل مقایسه با تهران جنوب نیستند بسیار کوچکتر است و دارای امکانات بسیار کمتری است.( این موضوع به گونه ایست که گفته می شود آمفی تئاتر شکوه از آمفی تئاتر دانشکده فنی بزرگتر است!)

به همین دلیل workshop تئاتر تهران جنوب در اجرای کلاسهایش به مشکل بر خورد. این کلاسها در ابتدا در سالن سلف برگزار می شد که از نظر فضا پاسخگوی علاقمندان به این کارگاه بود اما نبود سیستم تهویه مناسب کار را بر این گروه سخت کرد. در جلسات بعد نبود برق هم بر مشکلات افزوده شد و در انتها برگزاری دور جدید امتحانات در سلف, عملا این کلاس را تا مرز تعطیلی برد ولی با پیگیریهای آقایان اعرابی و علوی که خالصانه در این مدت برای دوستداران هنر زحمت کشیده اند محلی جدید برای دانشجویان عزیز فراهم شد.

امیدواریم مسئولین دانشکده های فنی به غذای روح دانشجویان که همانا هنر است بیشتر توجه کنند.