۱۳۸۸ مرداد ۱۸, یکشنبه

گزارش اختصاصی از تجمع دانشجویان صنایع


صبح روز شنبه 17 امرداد قریب به 20 نفر از دانشجویان صنایع که غالبا ورودی های سال 87 بودند در دفتر گروه صنایع تجمع کردند و با آقای عبدی (مدیر گروه صنایع) به بحث پرداختند اما آقای عبدی بدون قانع کردن بچه ها و با چند لبخند آنها را به سمت ساختمان 5 راهنمایی کرد که حدود 10 نفر از دانشجوها با حضور در دفتر معاون آموزشی دانشکده فنی تهران جنوب حدود 15 دقیقه با وی به صحبت پرداختند . ( توضیح اینکه تمام مطلب از روی فایل صوتی ضبط شده توسط تی جی ان ان , به نوشته در آمده و فایل صوتی در دفتر تی جی ان ان موجود می باشد )
در زیر , با حذف مطالب اضافی به اصل موضوع پرداخته ایم :

در ابتدا دکتر رستم زاده از مزایای جامعه ی A شدن به صنایعی ها گفت و از محاسن دانشکده شدن برای آنها صحبت کرد و ادامه داد :

دانشکده ها اختیاراتشون وسیعتر می شه و شما توی بروکراسی گیر نمی کنید . ما اینجا 16 هزار دانشجو داریم که واقعا نمیتونیم بفهمیم اینجا چه خبره , اونجا یک دانشکده می شه با 2200 دانشجو که معاون آموزشی داره رئیس دانشکده داره کارمند داره که اینها همه میتونن کارتون رو سریعتر انجام بدن , محلتون هم که وابسته به واحد جنوب تهرانه . این یک کار بسیار بزرگی است برای شما که با این کار صنایع تهران جنوب یک قطب می شه در صنایع کشور چون ما اینجا خیلی پیچیدگی هایی داریم که نمی تونیم به شما برسیم
ما با جایی که در نظر گرفتید مشکل داریم , با دانشکده شدن مخالفتی نداریم !
نگید مخالفت نداریم بگید خوشحالیم
خوب ما ناراحتیم چون من ترم پیش شکوه بودم و مشکلات شکوه رو من می دونم نه اون دانشجوی ترم 7 و 8 که یکی دو ترم بیشتر از درسش نمونده !
رئیس واحد اینجا اصلا این حرف رو نمی پسنده , ما بعد از شما داریم برق رو هم منتقل میکنیم که لیستش همینجاست زیر دست منه ! اونا دارن میرن امام حسین !! ولی در مجموع ما داریم یک کمپسی ایجاد می کنیم که همه ی دانشکده ها باید مجتمع بشن در یک جا که کار راحتتر بشه چون با این پراکندگی ها کار ما مشکل می شه
تصمیم با کی بوده ؟
هیئت رئیسه ! که منم جز اون هیئت رئیسه هستم. بگید ببینم شکوه چه مشکلاتی داره ؟
هم از نظر فضا مشکل داره هم از نظر کلاسها, صندلی هاش .... اصلا شکوه مزخرفه !!!
رئیس دانشکده ی شما (دانشکده ی صنایع) آقای مهندس ریاحی هستند , قراره یک جلسه با شما بزاره و باهاتون صحبت کنه .
حالا که تصمیم گرفته شده می خواین جلسه بزارین !!!
ببینید شما یک دانشکده ی مجزا می شید , وقتی که در عمل رفت باید اشکالاتش رو ببینید الآن یک کادر مجرب دارن شکوه را تعمیر می کنن
- ما با مساحت اونجا مشکل داریم !
ببینید بچه ها , این کار ما یک سری محاسن داره و یک سری معایب . محاسنش اینه که شما اونجا 2200 نفر میشید یک معاون آموزشی جدا خواهید داشت یک گروه قوی خواهید داشت , اساتیدتون و معاون آموزشیتون وقت بیشتری براتون می زارن. معایبش اینه که احتمالا این ترم رو باید توی یک فضای کوچکتر باشید.
- گفتید این ترم ؟ یعنی ترم بعد هم یک جای دیگه می ریم !!
نه , من منظورم این نبود , ما داریم الآن دنبال جا می گردیم که شما رو بفرستیم اونجا می خوایم ساختمانی بخریم که کار خرید ساختمان کار آسانی نیست ! ولی الآن رئیس واحد داره تلاشش رو می کنه جای بزرگتری بگیره برای همه ی دانشجوها . اینجا به حد انفجار رسیده . در هر صورت من با رئیس دانشکدتون صحبت می کنم که یک جلسه براتون بزاره !
- مگه اینجا دانشکده فنی مهندسی نیست ! پس چرا ریاضی کاربردی و تربیت بدنی باید اینجا باشن ولی ما که مهندسی هستیم از اینجا بریم ؟
نه , تربیت بدنی که اصلا ساختمانی مجزا داره !
- خوب حالا چرا بین این همه رشته , مهندسی صنایع رو انتخاب کردید ؟
چون فعالترین رشته ی ما مهندسی صنایع است که اساتید ماهری داره !
- آقای دکتر , اینجا 16 هزار دانشجو داره شما دارید یک هشتم این جمعیت رو می فرستید شکوه , آیا شکوه یک هشتم امکانات اینجا رو داره ؟ تازه آقای عبدی (مدیر گروه صنایع) گفتن آزمایشگاههامون رو هم باید بیایم اینجا !!!
ببینید دست من که نیست , اینجا یک هیئت رئیسه داره که از پنج معاون به علاوه ی رئیس واحد تشکیل شده . این چیزهایی که براتون در نظر گرفتن خیلی عالیه ! قراره یک کتابخانه ی اختصاصی صنایع توی دانشکدتون راه بیافته !
- شکوه اصلا جایی واسه کتابخانه نداره که !!!
دانشکده داره تلاش می کنه جای بهتری براتون پیدا کنه چون شکوه دارای مشکلاتی هستش .
- چرا رشته ی {.....}...(برای دلخور نشدن دانشجویان رشته ی مذکور نام رشته را ذکر نمی کنیم ) رو از اینجا نمی برید ؟
آخه فقط شما که نیستید , قراره برق هم از اینجا بره بعد معدن از اینجا میره و بعد غیره .
- مطمئنا پیدا کردن جای بهتر 10 سالی طول می کشه که به ما نمیرسه !
بزارید من با رئیس دانشکده صنایع صحبت کنم چون الآن ایشون دنبال کارهای شماست . یک جلسه با شما خواهند داشت .
- از زمان این جلسه چه طور مطلع شیم ؟
از طریق گروهتون . ببینید بچه ها این چیزها زودگذرن و چیزی که براتون میمونه استاد خوبه . فردا که فارغ التحصیل شدید نمی پرسن کلاسهاتون چه شکلی بود ! میپرسن paper چه طور می نویسی , چندتا ISI داشتی !! ولی من نادیده نمی گیرم که فضا هم نقش داره اگه من جای شما بودم یک نامه هم می نوشتم و از رئیس واحد تشکر می کردم که اولین دانشکده ی مستقل صنایع خواهد بود ! اگه بدونید دانشکده برق داره کجا میره !!!! میره توی امام حسین یعنی اصلا قابل مقایسه با شما نیستند !
- بد بودن جای دانشکده برق که دلیل نمی شه ما رو بفرستید شکوه !
ما این کار رو به خاطر شما کردیم , ضمنا فوق لیسانستون هم اونجاست , یعنی طوری میشه که تعدادی استاد تمام میان اونجا درس می دن و قسمتی از ساعت درسیشون رو با شما خواهند داشت.
- ببینید ما اگه مثلا کارگاه ماشین داشته باشیم , باید از شکوه پاشیم بیایم اینجا تا سر کلاس حاضر بشیم !!!!
این رو من با رئیس دانشکدتون صحبت کردم که اتفاقی نیافته ! صحبت شده که روزهای زوج رو برای دروس اختصاصیتون بزارن و روزهای فرد رو هم برای دروس عمومی و کارگاههاتون. بنابراین این اتفاق نخواهد افتاد که شما هی بیاید و برید . شما باید در نظر بگیرید وقتی یک استاد تمام بیاد بهتون درس بده چقدر به نفعتونه !!! الآن برید یکم فکر کنید ببینید چقدر به نفعتونه بعد بیاید با رئیس دانشکدتون صحبت کنید !


دانشجوها که به هیچ عنوان قانع نشده بودند با دلخوری از دفتر معاون آموزشی دانشکده فنی مهندسی تهران جنوب خارج شدند اما در ادامه تی جی ان ان در اتاق ماند و از معاون آموزشی درباره ی برق و دیگر رشته ها سوال پرسید:

شنیده شده بود قرار است ساختمان شماره ی 2 را به دانشکده ی برق اختصاص دهید ؟
کدام ساختمان شماره ی 2 ! نه , قراره برن امام حسین . الآن پرونده برق زیر دست منه . همه باید برن و اینجا به حد انفجار رسیده و باید به 5 دانشکده ی مجزا تقسیم بشه.
در این انتقال ها اولویت با چه گروههایی هست ؟
اینجا مهم استاده , که گروه صنایع و برق از نظر استاد به خودکفایی رسیدن بعد یک گروه دیگه خواهد رفت . . الآن در دانشکده رقابته که کی اول بره الآن جنگه که کی منتقل بشه , حالا یک عده از صنایعی ها اومدن می گن ما نمی خوایم بریم ! خیلی جالبه برای من , یعنی می خوان مستعمره باشن ! نمی خوان مستقل باشن !
- فکر می کنم بچه ها به شکوه و جدا شدن از بقیه ی دانشکده معترض هستند نه به دانشکده شدن !
درسته , خوب این اولشه , بعد یک ساختمان بهتر وشیکتر می خریم و می بریمشون اونجا و اونجا مستقل هستند خیلی بهتره براشون .

((کل خبر فوق , اختصاصی تی جی ان ان می باشد))