۱۳۸۸ شهریور ۸, یکشنبه

تغییرات در ظاهر دانشکده فنی

اخبار جدید تایید نشده ای به دست تی جی ان ان رسیده که خبر از انجام تغییراتی جزیی در ظاهر دانشکده فنی می دهد .
گفته شده است دفتر انتشارات مقابل نمازخانه ی دانشکده فنی به مقابل درب ورودی دانشکده منتقل خواهد شد و همچنین محل فعلی انتشارات نیز به سالن سایت کامپیوتری اضافه خواهد شد تا به تعداد کامپیوترهای این سایت افزوده شود .
گفتنی است سایت کامپیوتری تهران جنوب به نسبت باقی دانشگاه آزادهای تهران (مانند تهران مرکز , علوم تحقیقات و ...) بسیار کوچکتر است و از دستگاههای قدیمی تری بهره می برد .

۱۳۸۸ شهریور ۳, سه‌شنبه

آدرس دانشکده جدید صنایع (واحد مهینیه)

گزارشی از آدرس دانشکده علوم انسانی (دانشکده صنایع) که قبلا در تاریخ 12 آگوست بر روی تی جی ان ان قرار گرفته بود , به همراه عکسهایی از این دانشکده :


** نکته ی ضروری : این گزارش زمانی که قرار بود دانشکده برق به واحد مهینیه منتقل شود تنظیم شده , در حال حاضر قرار است دانشکده ی صنایع به این واحد منتقل شود


* یکی از خبرنگاران تی جی ان ان بعد از صحبت با مسئولین , آدرس دانشکده ی جدید برق (صنایع فعلی) را که در حال حاضر دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد تهران جنوب می باشد بدست آورد . به گزارش این خبرنگار آدرس این دانشکده این چنین به وی ابلاغ شده : ميدان امام حسين- خيابان مازندران- خيابان مجيد انتظاري- سه راه واحدي

بلا فاصله یکی دیگر از خبرنگاران تی جی ان ان به محل اعزام شد , گزارشی که او برای ما فرستاده این چنین است :


از روبروی ایستگاه متروی امام حسین وارد کوچه ای به نام "فروشگاه" شدم انتهای کوچه به خیابان مازندران راه داشت , در خیابان مازندران بعد از پیمودن حدود 200 متر به کوچه ای به نام " کفائی امانی " رسیدم که بر دیوار کوچه یک تابلو نصب شده بود و روی آن نوشته شده بود "دانشگاه آزاد" و یک فلش به سمت داخل کوچه زیر آن کشیده شده بود . وارد کوچه ی "کفائی امانی" شدم و بعد از پیمودن حدود 100 متر به تقاطعی رسیدم که بر دیوارش تابلوی آبی رنگ دانشکده علوم انسانی به چشم می خورد , این ساختمان جنب درمانگاه خیریه مهینیه می باشد همچنین باید بگویم از دور بسیار سرپا تر از شکوه بود . از درب کوچک قهوه ای رنگ وارد شدم و با نگهبانان ساختمان(احتمالا مسئولین حراست بودند) صحبت کردم و از آنها درباره ی اینکه آیا درباره ی دانشکده برق تا به حال چیزی به آنها گفته شده یا نه پرسیدم که هر دو پاسخ دادند : "به ما گفته اند , به احتمال 90 درصد از این ترم اینجا به دانشکده برق تبدیل می شود" از آنها تقاضا کردم که وارد ساختمان شوم و چند عکس از ساختمان بگیرم که با ممانعتشان روبرو شدم . گفتند چون عکس برداری بدون مجوز ممنوع است باید از بیرون نرده ها عکس بگیرم .

در انتها برای تکمیل گزارش از خیابان انتظاری برگشتم , امتداد خیابان انتظاری بعد از خیابان مازندران ,خیابان نیکزاد اسکوئی نام دارد که نیکزاد اسکوئی نیز توسط کوچه ی گرامی به خیابان انقلاب متصل شده . کوچه ی گرامی دقیقا بعد از خیابان سپاه می باشد . از کوچه ی گرامی که وارد انقلاب شدم , ایستگاه پل چوبی BRT مشخص بود این ایستگاه تنها یک ایستگاه بعد از BRT جلوی شکوه (لاله زار) می باشد. لازم به ذکر است : خیابان مازندران یکطرفه به سمت شرق است . خیابان کفائی امانی از تقاطع انتظاری یکطرفه به سمت شمال است . خیابان انتظاری و خیابان نیکزاد اسکوئی یکطرفه به سمت جنوب هستند . کروکی محل دانشکده به این صورت است :










عکسهایی از دانشکده علوم انسانی :









۱۳۸۸ شهریور ۲, دوشنبه

وبلاگ در دست تعمیر است !

وبلاگ در دست تعمیر است !

به دلیل انجام تغییرات و ایجاد تنوع در ظاهر تی جی ان ان , وبلاگ از حالت معمول خارج شده .
در پی بوجود آمدن مشکلاتی در هنگام تغییر شکل ظاهری تی جی ان ان , احتمالا وبلاگ تا چند روز آینده نیز نتواند به طور کامل و صحیح برای برخی از دوستان نمایش داده شود .
دوستان تی جی ان ان تمام تلاش خود را می کنند تا هرچه سریعتر این موارد مرتفع شوند .

۱۳۸۸ شهریور ۱, یکشنبه

نتایج نظرسنجی صنایع

نتایج نظرسنجی اخیر دانشجویان صنایع بدین شرح است :

در کل 354 نفر در این نظر سنجی شرکت کردند که از این تعداد تنها 31 درصد مخالف دانشکده شدن صنایع بودند :
گزینه ی اول - خیر - مخالفم 110 نفر برابر 31 % کل آرا
گزینه ی دوم - بله -موافقم - در خود دانشکده فنی 132 نفر برابر 37.2 % کل آرا
گزینه ی سوم - بله - موافقم - جایی به غیر از شکوه 72 نفر برابر 20.3 % کل آرا
گزینه ی چهارم - بله - موافقم - شکوه مناسب است 40 نفر برابر 11.2 % کل آرا

همچنین تمامی دانشجویان عزیز می توانند در نظر سنجی امتحانات که در نوار سمت راست وبلاگ تی جی ان ان موجود است شرکت کنند.

گزارش از اعتراض روز یکشنبه


در روز یکشنبه تعدادی از دانشجویان دانشکده فنی در مقابل ساختمان شماره ی5 جمع شدند تا اعتراض خودشان را در باره ی انتقالشان از این دانشکده اعلام کنند .
این عده که گفته می شود به طور تقریبی کمتر از 100 نفر بوده اند در ابتدا و با اشاره ی عده ای از دانشجویان وارد ساختمان شماره ی 5 می شوند تا با رئیس دانشکده به صحبت بپردازند
هنگامی که دانشجویان در طبقه ی سوم انتظار می کشیدند یکی از مسئولین حراست که لباسی مشکی بر تن داشت ( خبرنگار ما پس از پرس و جو نام ایشان را " نعمتی " یافته است ) شروع به فیلمبرداری از چهره های معترضین کرد که این اقدام او با اعتراض دانشجویان روبرو شد و یکی از دانشجویان از خود شخص فیلمبردار عکسی گرفت که این کار او با تشویق دیگر دانشجویان همراه شد , اما سپس یکی دیگر از مسئولین حراست به همراه نعمتی سعی کردند که تلفن همراه این دانشجو را از او بگیرند ولی این کارشان سریعا با واکنش تند دانشجویان همراه شد و عقب نشینی کردند .
در این حین خبر رسید که تمام دانشجویان به سالن آمفی تئاتر بروند که این اتفاق نیز افتاد ولی هنگامی که دانشجویان خواستند وارد سالن آمفی تئاتر شوند دوباره با ممانعت مسئولین حراست مواجه شدند . آنها با بررسی کارت دانشجویی فقط صنایعی ها را به سالن راه دادند که این کارشان باز هم تشنجاتی را در پی داشت و پرینت یکی از دانشجویان را که دانشجوی کامپیوتر نیز بود از وی گرفتند تا با او برخورد کنند, یکی دیگر از دانشجویان (دانشجوی برق) نیز با همان مسئول حراست درگیر شد اما در این حین دکتر رستم زاده سر رسید وبا دخالت ایشان همه چیز ختم شد
سپس ایشان به دانشجویانی که موفق به ورود به سالن نشده بودند گفت :
**ببینید بچه ها , دانشکده برق هیچجا نمی ره , کی گفته دانشکده برق می ره ؟ چند روز دیگه برید روی سایت ببینید نوشته محل تشکیل کلاس ها , دانشکده ی فنی جز ریاضیات و دانشکده صنایع .
ببخشید دکتر رستم زاده ولی شما خودتان در جلسه ای که من هم در اون حضور داشتم فرموده بودید دانشکده برق می ره مهینیه !
**اول قرارمون این بود ولی بعد جاشون عوض شد , گفتن اگه گروه برق بره آزمایشگاهش نمی تونه بره
خوب صنایع هم آزمایشگاهش همینطوره !
**الان برید توی آمفی تئاتر با رئیس دانشکده صنایع صحبت کنید .
میگن فقط دانشجوهای صنایع می تونن وارد شن , ما رو راه نمی دن !
**عیب نداره شما سوالاتتون رو از من بپرسید , اونها بحثشون خصوصیه و مربوط به خودشون می شه.
یعنی چی مربوط به خودشون می شه ؟ پس فردا می خواید منی که کامپیوترم رو ببرید !
**ببینید شما هیچجا نمیرید , ما شما رو وقتی منتقل میکنیم که یک دانشکده ی درست و حسابی درست کرده باشیم .
اینجا فشار رو من زیاده من باید جواب 16 هزارتا دانشجو رو بدم ولی ببینید الان معاون آموزشی صنایع فقط باید پاسخگوی 2000 نفر باشه .
اولین شرط دانشکده کردن توسط سازمان مرکزی اینه که باید به تعداد کافی استاد , استاد یار ,کتابخانه و ...داشته باشه تا دانشکده بشه که الان صنایع داره که اینها تصویب کردن .
نگران نباشید شما عزیزان همینجا کنار من هستید

خوب چرا هممون رو یک جا جمع نمی کنید ؟
**اینکار فضا می خواد که ما نداریم !
چرا زمینهای اطراف رو نمی خرید ؟
**رئیس دانشکدتون دنبالش بود , حتی با شهردار هم صحبت کرد ولی مثل اینکه این زمینها از نظر سند دارای مشکل هستند و نمیشه خریداریشون کرد ! در آینده اینجا میشه سه تا دانشکده .
( دکتر رستم زاده با اشاره به وضع ظاهری یکی از دانشجوها و شوخی کردن با بچه ها تلاش می کرد تا جو سنگین به وجود آمده توسط حراست دانشکده را بشکند )

خوب الان صنایع چی شد ؟
**احتمالا میرن دانشکده علوم انسانی و شکوه مثل ترم قبل برای دروس ریاضی باقی می ماند .

TJNN :
در حالی که حدود 30 نفر از دانشجوهای رشته های مختلف دور دکتر رستم زاده جمع شده بودند و از او سوال می پرسیدند , جلسه ی دانشجویان صنایع با مهندس ریاحی در سالن آمفی تئاتر در حال برگزاری بود .
این جلسه حدود 1 ساعت به طول انجامید و در آن مهندس ریاحی از منتفی شدن انتقال دانشجویان به شکوه گفت و اعلام کرد برای انتقال شما ازتون نظرسنجی نمی کنیم !
در حالی که دانشجویان به وی و تصمیم دانشکده فنی اعتراض می کردند او گفت انتقال شما تمام شده و حتمی است و دانشجویان بدون کسب هرگونه نتیجه ای از سالن خارج شدند .

خبر حاشیه ای1 : مسئولین حراست در انتها دو دانشجوی معترض را به طبقه ی بالای ساختمان شماره ی سه بردند تا با آنها صحبت کنند . گفته می شود نعمتی (شخصی که از معترضین فیلم می گرفت) از دانشجویی که از وی عکسی تهیه کرده بود درخواست کرده تا وی عکس را جلوی او پاک کند که او نیز این کار را کرده .
خبر حاشیه ای2 :
قبل از پاک شدن عکس و در حین آمدن دانشجویان از ساختمان 5 به ساختمان 3 یکی از عزیزان تی جی ان ان یک کپی از عکس گرفته شده را در تلفن همراهش ذخیره کرده تا اگر برخوردی با دانشجویان معترض شد آنرا توسط تی جی ان ان منتشر کنیم .

اخبار امروز دانشکده به زبان طنز نیز بر روی TJ90NN قرار گرفت .

۱۳۸۸ مرداد ۳۱, شنبه

تقویم آموزشی نیمسال اول سال تحصیلی 89-88


بدلیل درخواست دانشجویان گرامی یکبار دیگر تقویم آموزشی را بر روی تی جی ان ان قرار دادیم , این تقویم در آرشیو تی جی ان ان نیز موجود بود. (در تاریخ 8 آگوست بر روی وبلاگ قرار گرفته بوده)

**در تقویم آموزشی نیمسال اول سال تحصیلی 88-89 , تاریخ ثبت نام و شروع انتخاب واحد 17 شهریور اعلام شده.
** برای بزرگ شدن تقویم زیر , بر روی آن کلیک کنید


TJ90NN نیز به روز رسانی شد . (اخبار جنجالی تی جی را درخبرگزاری تی جی 90 دنبال کنید)



۱۳۸۸ مرداد ۲۸, چهارشنبه

یکشنبه ساعت 9 صبح در مقابل ساختمان اداری

با توافق حاصل شده بین گروههای مختلف دانشجویی بالاخره روز یکشنبه 1 شهریور ساعت 9 صبح به عنوان تاریخ جدید تجمع اعتراض آمیز به انتقال 5 گروه از دانشکده فنی اعلام شد .
با توجه به تغییر چندباره ی تاریخ تجمع , عده ی زیادی از دانشجویان دچار سردرگمی شده اند که امید است با اطلاع رسانی شما عزیزان ایشان از این سردرگمی خارج شوند .

همچنین آخرین اخبار رسیده از ساختمان شکوه , خبر از شروع تعمیرات و بازسازی این واحد می دهد .




تغییر تاریخ تجمع

خبرهای جدید رسیده به تی جی ان ان حاکی از تغییر روز و ساعت تجمع دارد .
این درحالیست که عده ی کثیری از دانشجویان در روز چهارشنبه در مقابل درب دانشکده فنی جمع شده اند و عده ای دیگر خود را برای تجمع در ساعت 13 مقابل ساختمان شکوه آماده می کنند اما در برنامه ریزی جدید نیز نا هماهنگی شدیدی به چشم می خورد , خبر قرار گرفته بر روی تی جی نیوز از روز دوشنبه ساعت 11 به عنوان تاریخ جدید نام برده و در سایت کلوب روز یکشنبه ساعت 9 صبح مقابل ساختمان اداری , عنوان شده است .(به دلیل گرمی هوا و شروع ماه رمضان ساعت 9 اعلام شده)
در صورت به توافق رسیدن دو گروه بر روی یکی از این دو تاریخ , حتما آنرا در تی جی ان ان اعلام میکنیم .

۱۳۸۸ مرداد ۲۷, سه‌شنبه

به دلیل تعطیلی دانشکده تجمع چهارشنبه کنسل شد


تجمع اعتراض آمیز به انتقال 5 رشته از دانشکده فنی کنسل شد.


هنوز از زمان و یا محل جدید , خبری به دست تی جی ان ان نرسیده است.


البته عده ای از دوستان خبر داده اند , فردا ساعت 11 در مقابل درب دانشکده فنی جمع خواهند شد تا برای برنامه ی بعدی تصمیمگیری کنند.

همچنین مهلت شرکت در نظرسنجی مهم صنایع سه شنبه ساعت 18 به پایان رسید , درصورت موافقت مسئولین نتایج این نظرسنجی متعاقبا اعلام خواهد شد.

.

تعطیلی 3 روزه دانشکده فنی

دانشکده فنی به مدت سه روز تعطیل اعلام شد . علت این تعطیلی شروع ماه رمضان و خستگی کارکنان این دانشکده اعلام شده است. این در حالیست که دانشجویان معترض خود را برای روز 28 امرداد آماده میکردند.


لازم است بگوییم به دلیل بسته بودن دربهای دانشکده فنی و حضور نداشتن هیچیک از کارکنان این دانشکده در محل , برگزاری تجمع در روز 28 امرداد در جلوی ساختمان 5 عملا غیر ممکن است , در صورت رسیدن خبری به تی جی ان ان مبنی بر تغییر زمان یا جای این تجمع حتما اطلاع رسانی خواهد شد.


*******************************

اطلاعیه

بدینوسیله مراتب سپاس و تقدیر اینجانب و ریاست محترم واحد به واسطه سخت کوشی و صبوری شما همکاران گرامی و خدوم در برگزاری 2 نوبت متوالی امتحانات در تابستان جاری ابلاغ می گردد.

در همین راستا با اشراف کامل به سختیها و مشکلات عدیده جریان امتحانات و هماهنگی های به عمل آمده از محضر ریاست محترم واحد درخواست گردید تا ضمن تقدیر برای رفع خستگی و نیز آمادگی جسمی و روحی برای ورود به ایام مبارک ماه رمضان به نحوی همکاران مورد تشویق قرار گیرند که ایشان با سه روز مرخصی تشویقی برای روزهای سه شنبه چهارشنبه و پنجشنبه 27,28و29 مرداد ماه جاری موافقت فرمودند . در این ایام دانشکده تعطیل بوده و همکاران محترم از این مرخصی بهره برداری نمایند.

امید است پس از ایام مرخصی با آمادگی کامل و هرچه شادابتر برای ارایه خدمت مستمر در دانشگاه حضور یابند.

با آرزوی توفیق الهی

دکتر فرهاد رزاقیان

*******************************

پیغام هیئت رئیسه ی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب برای دانشجویان صنایع

پیغام هیئت رئیسه ی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب برای دانشجویان صنایع این واحد در حالی بر روی وبسایت دانشگاه تهران جنوب قرار گرفت که هنوز تعداد کثیری از دانشجویان امید های فراوانی را در روز چهارشنبه 28 امرداد می دیدند .


در پیغام اول که اشتباه تایپی موجود در متن با توجه به نزدیک شدن به روز 28 امرداد نشان از تعجیل در روند اطلاع رسانی این پیام دارد (تکرار شدن جمله ی سیاست قطب علمی شدن) , خبرگونه به موضوع تاسیس دانشکده صنایع پرداخته شده و در پیام دوم به دانشجویان و اعضای هیئت علمی صنایع به دلیل تاسیس شدن این دانشکده تبریک گفته شده است .


به نظر می رسد این پیامها از سوی هیئت علمی تیر خلاصی باشد بر پیکر معترضین به انتقال از دانشکده فنی به دانشکده ی صنایع .

****************

باسمه تعالی

به همت اعضای هیئت علمی گروه مهندسی صنایع مجوز احداث دانشکده مهندسی صنایع صادر شد

تاسیس دانشکده صنایع در واحد تهران جنوب

دانشکده صنایع دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب به عنوان پنجمین دانشکده مصوب این واحد به تایید سازمان مرکزی دانشگاه رسید

این دانشکده از مهر ماه سال جاری در محل جدید با قریب 2400 نفر دانشجو در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در سه گرایش تحلیل سیستم، تولید صنعتی و تکنولوژی صنعتی در مقطع کارشناسی و در گرایش مهندسی صنایع و سیستم و بهره وری در مقطع کارشناسی ارشد به ریاست آقای مهندس ریاحی افتتاح خواهد شد.

دانشکده مذکور مجهز به مراکز کامپیوتری، کتابخانه و سالن آمفی تاتر خواهد بود. از برنامه های آتی این دانشکده تعمیق فعالیت کیفی آموزشی- پژوهشی، تربیت دانشجویان دکتری و افزایش گرایش های جدید بین رشته ای خواهد بود و سیاست قطب علمی شدن را دنبال می کند و افزایش گرایش های جدید بین رشته ای خواهد بود و سیاست قطب علمی شدن را دنبال می کند و گواهینامه استاندارد بین المللی مدیریت کیفیت آموزشی ISO10015 را اخذ نموده و مجله بین المللی مهندسی صنایع را با کیفیت بالا و اخذ تاییدیه علمی – پژوهشی از وزارت علوم و تحقیقات و فن آوری به چاپ می رساند.

******************


باسمه تعالی

پیام تبریک به دانشجویان و اعضای هیات علمی مهندسی صنایع واحد تهران جنوب

کسب افتخارات، اخذ تائیدیه استاندارد جهانی مدیریت کیفیت آموزشISO 10015 ، احراز بالاترین رتبه علمی کشور در زمینه چاپ مجله بین المللی مهندسی صنایع و همچنین تاسیس دانشکده را به دانشجویان و اعضای هیئت علمی مهندسی صنایع واحد تهران جنوب و اقشار فرهیخته دانشگاهی کشور تبریک می گوئیم.

(هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران جنوب)

مهلت شرکت در نظرسنجی تا ساعت 18 روز سه شنبه

به دلیل موکول شدن جلسه مهندس ریاحی (رئیس دانشکده صنایع ) از روز سه شنبه به روز چهار شنبه , مهلت شرکت در نظرسنجی تا ساعت 18 روز سه شنبه تمدید شد .
هنوز علت تغییر تاریخ و محل جلسه از سوی هیچیک از مسئولین اعلام نشده است .
لطفا تمام دانشجویان صنایعی که هنوز موفق به شرکت در نظرسنجی نشده اند , در این نظرسنجی بسیار مهم ( 14 آگوست ) شرکت کنند .

(در جواب دوستانی که پرسیده بودند چرا برای رشته ی برق تا به حال نظرسنجی نداشته ایم باید بگوییم نظرسنجی رشته ی صنایع از سوی مسئولین صنایع برگزار شده که ما نیز در پی درخواست این عزیزان در اسرع وقت برای کمک به دانشجویان و مسئولین این نظرسنجی را بر روی وبلاگ قرار داده ایم)


۱۳۸۸ مرداد ۲۶, دوشنبه

بررسی محل دانشکده های صنایع و برق از روی نقشه

تحلیلی از محل ساختمانهای شکوه و دانشکده علوم انسانی :

در ابتدا درباره ی دسترسی به دو ساختمان باید گفت دسترسی به ساختمان شکوه هم از طریق BRT و هم از طریق ایستگاه متروی دروازه دولت بسیار آسانتر از دانشکده برق می باشد.
دانشکده برق تقریبا در مرکز مثلث ایستگاههای متروی "شهدا , بهارستان و امام حسین " قرار دارد و تقریبا بر روی عمود منصف خط واصل دو ایستگاه BRT امام حسین و پل چوبی قرار دارد .
با اینکه فاصله ی دو ساختمان شکوه و دانشکده علوم انسانی از یکدیگر زیاد نیست ولی برای پیمودن مسیر بین این دو ساختمان (حتی با استفاده از BRT ) حداقل به 30 تا 40 دقیقه زمان نیاز هست .
برای رسیدن به ساختمان دانشکده علوم انسانی بالاجبار باید مسافتی را پیاده پیمود این در حالی است که فاصله شکوه تا ایستگاه مترو حدود 5 دقیقه است .
در اطراف ساختمان شکوه مغازه ها , رستورانها و فست فودهای فراوان و مطمئنی یافت می شود که دانشجویان به راحتی می توانند در کمتر از 10 دقیقه به نزدیکترین آنها برسند اما در اطراف دانشکده علوم انسانی این شرایط وجود ندارد و تنها روبروی این دانشکده یک سوپر مارکت قرار دارد و دسترسی به فست فود و یا رستورانی معمولی (وحتی رو به پایین) زمان زیادی را می طلبد.
در انتها باید گفت ساختمانی که برای دانشکده برق در نظر گرفته شده (به علت آنکه قبلا دانشکده علوم انسانی بوده) دارای امکاناتی کاملتر از ساختمان شکوه است که در ابتدا دانشکده ی تربیت معلم بوده و سپس برای دانشجویان ورودی 87 استفاده شده و در انتها مخصوص گروه ریاضی بوده .





**توضیح ضروری : تی جی ان ان به هیچ عنوان قصد یافتن برتری ساختمانی بر دیگری را ندارد و سعی دارد با بیان تمامی جوانب امر در جهت آگاهی هر چه بیشتر دانشجویان صنایع و برق از وضعیت جدیدی که ممکن است برایشان پیش آید گام بردارد .
دوستان زیادی به تی جی ان ان تذکر داده بودند که چرا معایب ساختمانی را بزرگنمایی و معایب دیگری را نمی بینید که سعی شد در این تحلیل معایب و محاسنی برای ساختمانها گفته شود که قبلا در باره ی آنها در این خبرگزاری بحثی مطرح نشده بود .

۱۳۸۸ مرداد ۲۵, یکشنبه

تقسیط شهریه و وام دانشجویی

با وجود اینکه تمام اخبار فعلی دانشکده تحت الشعاع خبر انتقال پنج گروه از دانشکده فنی به نقاط مختلف شهر قرار گرفته است , خبرنگار تی جی ان ان پیرو خبر "نبود اعتبار برای پرداخت وام" به تاریخ 5 مرداد , برای بار دوم گفتگویی با مسئولین امور مالی داشته که به اختصار در ذیل می آید :

برای پرداخت وام , تامین اعتبار شد ؟
- خیر ,هنوز خبری نیست.

تامین اعتبار بر عهده ی چه نهادی است ؟

- ببینید , وزارت علوم باید به ما بخشنامه بزند.

که تا الآن بخشنامه ای به دست شما نرسیده ؟
- خیر نرسیده , این بخشنامه فقط طی دو دوره ی اخیر توسط وزارت علوم به ما ابلاغ شده و با تغییرات سیاسی اخیر , بعید است که دوباره بخشنامه ای به ما برسد !

دانشجوها امیدوار باشند یا نباشند ؟

-هیچکس نمیدونه شاید فردا همه چیز درست شد شاید هم اصلا خبری نشد!

در باره تقسیط چی ؟

-تقسیط شهریه جداست و به بخشنامه ای که باید از وزارت علوم بدست ما برسد ربطی ندارد.

پس دانشجویان نگران تقسیط شهریه نباشند , این ترم هم میتوانند از این مزیت استفاده کنند؟

-بله صد در صد , تقسیط شهریه سر جای خودش است.

"به دلیل اهمیت بسیار بالای پست نظرسنجی صنایع لطفا تمامی دانشجویان صنایع در نظرسنجی 14 آگوست شرکت کنند"

** تنها تا ساعت 12 شب دوشنبه فرصت دارید **




۱۳۸۸ مرداد ۲۳, جمعه

نتایج این نظر سنجی به دست مهندس ریاحی می رسد

لطفا برای بدست آوردن آماری واقعی هر دانشجوی صنایع فقط یکبار نظر بدهد ( نظر کسانیکه در پست 11 آگوست نظر داده بودند محفوظ است و لطفا دوباره رای ندهند ! )


یکی از نزدیکان مهندس ریاحی (رئیس دانشکده صنایع) از تی جی ان ان درخواست کرده اند که یک نظر سنجی درباره دانشکده شدن صنایع بر روی این وبلاگ قرار گیرد تا نتایج این نظر سنجی در روز سه شنبه 27 مرداد به دست آقای ریاحی برسد .
(توضیح مهم : سوال و گزینه های این نظرسنجی توسط ایشان طراحی شده اند)

همچنین ایشان متذکر شده اند برای بدست آمدن آماری واقعی لطفا :

1- فقط دانشجویان صنایع (تمامی گرایشها) در این نظر سنجی شرکت کنند.
2- هر نفر فقط یک بار در نظرسنجی شرکت کند.
3- تا روز دو شنبه ساعت 12 شب این نظر سنجی بر روی وبلاگ باشد.
4- به دور از هرگونه تصمیم گیری احساسی و با در نظر گرفتن تمامی جنبه های این کار , نظر داده شود.
5- برای سالم بودن نظرسنجی , نتایج تا روز سه شنبه بصورت محرمانه باقی بماند.

** تی جی ان ان بدلیل رسیدن نتایج این نظرسنجی به دست مهندس ریاحی از تمامی دانشجویان صنایع که آینده ی تحصیلیشان برایشان مهم است درخواست می کند در این نظر سنجی شرکت کنند.

( نظر کسانیکه در پست 11 آگوست نظر داده بودند محفوظ است و لطفا دوباره رای ندهند ! )

****** تا ساعت 18 روز سه شنبه 27 امرداد تمدید شد ******







۱۳۸۸ مرداد ۲۱, چهارشنبه

برطرف شدن مشکل ورود به سایت enroll

پس از بسته بودن سه روزه سایت سامانه انتخاب واحد اینترنتی ( enroll ) از صبح روز چهارشنبه 21 مرداد مشکل ورود به این سایت برطرف شده و تمامی دانشجویان می توانند وارد سایت enroll بشوند.

"به دلیل اهمیت بسیار بالای پست نظرسنجی صنایع لطفا تمامی دانشجویان صنایع در نظرسنجی 11 آگوست شرکت کنند و دیگر دانشجویان نیز نظر خودشان را راجع به شکوه در بخش نظرات همان پست بنویسند "

گزارش از محل دانشکده فنی

چون گزارش زیر از قبل آماده شده بود مجبور شدیم این دو خط را نیز به آن اضافه کنیم :
"به دلیل اهمیت بسیار بالای پست قبل لطفا تمامی دانشجویان صنایع در نظرسنجی 11 آگوست شرکت کنند و دیگر دانشجویان نیز نظر خودشان را راجع به شکوه در بخش نظرات همان پست بنویسند ."

یکی از خبرنگاران تی جی ان ان روز دوشنبه بعد از صحبت با مسئولین , آدرس دانشکده ی جدید برق را که در حال حاضر دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد تهران جنوب می باشد بدست آورد .
به گزارش این خبرنگار آدرس این دانشکده این چنین به وی ابلاغ شده : ميدان امام حسين- خيابان مازندران- خيابان مجيد انتظاري- سه راه واحدي

بلا فاصله یکی دیگر از خبرنگاران تی جی ان ان به محل اعزام شد , گزارشی که او برای ما فرستاده این چنین است :

از روبروی ایستگاه متروی امام حسین وارد کوچه ای به نام "فروشگاه" شدم انتهای کوچه به خیابان مازندران راه داشت , در خیابان مازندران بعد از پیمودن حدود 200 متر به کوچه ای به نام " کفائی امانی " رسیدم که بر دیوار کوچه یک تابلو نصب شده بود و روی آن نوشته شده بود "دانشگاه آزاد" و یک فلش به سمت داخل کوچه زیر آن کشیده شده بود .
وارد کوچه ی "کفائی امانی" شدم و بعد از پیمودن حدود 100 متر به تقاطعی رسیدم که بر دیوارش تابلوی آبی رنگ دانشکده علوم انسانی به چشم می خورد , این ساختمان جنب درمانگاه خیریه مهینیه می باشد همچنین باید بگویم از دور بسیار سرپا تر از شکوه بود .
از درب کوچک قهوه ای رنگ وارد شدم و با نگهبانان ساختمان(احتمالا مسئولین حراست بودند) صحبت کردم و از آنها درباره ی اینکه آیا درباره ی دانشکده برق تا به حال چیزی به آنها گفته شده یا نه پرسیدم که هر دو پاسخ دادند : "به ما گفته اند , به احتمال 90 درصد از این ترم اینجا به دانشکده برق تبدیل می شود"

از آنها تقاضا کردم که وارد ساختمان شوم و چند عکس از ساختمان بگیرم که با ممانعتشان روبرو شدم . گفتند چون عکس برداری بدون مجوز ممنوع است باید از بیرون نرده ها عکس بگیرم . که من هم چند عکس از بیرون دانشکده گرفتم .
در انتها برای تکمیل گزارش از خیابان انتظاری برگشتم , امتداد خیابان انتظاری بعد از خیابان مازندران ,خیابان نیکزاد اسکوئی نام دارد که نیکزاد اسکوئی نیز توسط کوچه ی گرامی به خیابان انقلاب متصل شده . کوچه ی گرامی دقیقا بعد از خیابان سپاه می باشد .

از کوچه ی گرامی که وارد انقلاب شدم , ایستگاه پل چوبی BRT مشخص بود این ایستگاه تنها یک ایستگاه بعد از BRT جلوی شکوه (لاله زار) می باشد.

لازم به ذکر است :
خیابان مازندران یکطرفه به سمت شرق است .
خیابان کفائی امانی از تقاطع انتظاری یکطرفه به سمت شمال است .
خیابان انتظاری و خیابان نیکزاد اسکوئی یکطرفه به سمت جنوب هستند .


کروکی محل دانشکده به این صورت است :




تقاطع کفائی امانی و انتظاری :




این دانشکده دقیقا جنب درمانگاه مهینیه واقع شده است:






۱۳۸۸ مرداد ۲۰, سه‌شنبه

نتایج این نظر سنجی به دست مهندس ریاحی می رسد

یکی از نزدیکان مهندس ریاحی (رئیس دانشکده صنایع) از تی جی ان ان درخواست کرده اند که یک نظر سنجی درباره دانشکده شدن صنایع بر روی این وبلاگ قرار گیرد تا نتایج این نظر سنجی در روز سه شنبه 27 مرداد به دست آقای ریاحی برسد .
(توضیح مهم : سوال و گزینه های این نظرسنجی توسط ایشان طراحی شده اند)

همچنین ایشان متذکر شده اند برای بدست آمدن آماری واقعی لطفا :

1- فقط دانشجویان صنایع (تمامی گرایشها) در این نظر سنجی شرکت کنند.
2- هر نفر فقط یک بار در نظرسنجی شرکت کند.
3- تا روز دو شنبه ساعت 12 شب این نظر سنجی بر روی وبلاگ باشد.
4- به دور از هرگونه تصمیم گیری احساسی و با در نظر گرفتن تمامی جنبه های این کار , نظر داده شود.
5- برای سالم بودن نظرسنجی , نتایج تا روز سه شنبه بصورت محرمانه باقی بماند.

** تی جی ان ان بدلیل رسیدن نتایج این نظرسنجی به دست مهندس ریاحی از تمامی دانشجویان صنایع که آینده ی تحصیلیشان برایشان مهم است درخواست می کند در این نظر سنجی شرکت کنند.

******(( نظرسنجی به پست 14 آگوست منتقل شد ))******

ایشان در ادامه خواستار تهیه ی لیستی از معایب و محاسن شکوه توسط دانشجویان شده اند .

تی جی ان ان از تمامی دوستانی که در شکوه بوده اند (تمامی رشته ها) و اشکالات این ساختمان را از نزدیک مشاهده کرده اند می خواهد در بخش (comments) این پست , معایب و محاسن شکوه را بنویسند تا جناب مهندس ریاحی از نظرات دانشجویان بهرمند شوند.

۱۳۸۸ مرداد ۱۹, دوشنبه

عکسهایی از دانشکده برق

خبرنگار تی جی ان ان با حضور در محل دانشکده ی فعلی علوم انسانی ( محل دانشکده جدید برق ) , گزارشی تهیه کرده و عکسهایی از این ساختمان گرفته که در زیر تعدادی از این عکسها را می بینید .
(( گزارش تکمیلی خبرنگار تی جی ان ان از آدرس و محل این ساختمان چهارشنبه صبح بر روی وبلاگ قرار میگیرد. ))






نزدیکترین عکسی که توانسته ایم تهیه کنیم (از داخل حیاط)






بیرون ساختمان بسیار تمیزتر از شکوه است (پرده های یک رنگ و منظم و البته ساعتی که روی ساختمان قرار گرفته به مانند باقی ساعتهای تهران جنوب از کار افتاده است!!)





درب های بسته ی دانشکده نشان از تعطیلی آن دارد (نگهبان ساختمان به خبرنگار تی جی ان ان گفته در این واحد هم ترم تابستانه ارائه نشده)


( متاسفانه به دلیل ممنوعیت گرفتن عکس از داخل ساختمان نتوانستیم عکسی تهیه کنیم)
.
(( گزارش تکمیلی خبرنگار تی جی ان ان از آدرس و محل این ساختمان چهارشنبه صبح بر روی وبلاگ قرار میگیرد. ))

خبر فوری * خبر فوری

امروز دوشنبه ساعت چهار و نیم بعد از ظهر خبرنگار تی جی ان ان در محل ساختمان شکوه حاضر شده و خواستار بازدید از روند تعمیرات شکوه شده بود که پس از صحبت با نگهبان شکوه و بازدید از کلاسهای طبقه ی همکف متوجه شد بر خلاف صحبتهای دکتر رستم زاده که در جلسه ی اعتراضی دانشجویان صنایع فرموده بودند : " الآن یک کادر مجرب دارن شکوه را تعمیر می کنن " هیچگونه تعمیراتی در شکوه انجام نمی شود و ساختمان شکوه متروکه تر از همیشه در سکوت به سر می برد , همچنین نگهبان ساختمان شکوه در کمال تعجب به خبرنگار ما گفت : "کی به شما گفته کار تعمیرات شکوه شروع شده ؟ "
این در حالی است که معاون آموزشی دانشکده فنی به صراحت اعلام کرده بود شکوه در حال تعمیر است .
عکس زیر در ساعت چهار و سی و شش دقیقه امروز (دوشنبه) از بیرون ساختمان گرفته شده .





((توضیح ضروری : متاسفانه خبر فوری بالا باعث شد نتوانیم به قولی که به برخی از دوستان داده بودیم عمل کنیم ))

.

تا صبح چهار شنبه خبر جدیدی مخابره نمی شود

بدلیل اهمیت خبر "گزارش از تجمع دانشجویان صنایع" واستقبال بیش از انتظار دانشجویان عزیز (209 بازدید در یک روز) و همچنین بنابر درخواست تعدادی از دانشجویان مبنی بر اینکه خبر جدیدی روی تی جی ان ان قرار نگیرد تا همه بتوانند این خبر را به دوستانشان اطلاع رسانی کنند , تی جی ان ان تا صبح چهارشنبه 21 امرداد خبر جدیدی را مخابره نخواهد کرد .

۱۳۸۸ مرداد ۱۸, یکشنبه

گزارش اختصاصی از تجمع دانشجویان صنایع


صبح روز شنبه 17 امرداد قریب به 20 نفر از دانشجویان صنایع که غالبا ورودی های سال 87 بودند در دفتر گروه صنایع تجمع کردند و با آقای عبدی (مدیر گروه صنایع) به بحث پرداختند اما آقای عبدی بدون قانع کردن بچه ها و با چند لبخند آنها را به سمت ساختمان 5 راهنمایی کرد که حدود 10 نفر از دانشجوها با حضور در دفتر معاون آموزشی دانشکده فنی تهران جنوب حدود 15 دقیقه با وی به صحبت پرداختند . ( توضیح اینکه تمام مطلب از روی فایل صوتی ضبط شده توسط تی جی ان ان , به نوشته در آمده و فایل صوتی در دفتر تی جی ان ان موجود می باشد )
در زیر , با حذف مطالب اضافی به اصل موضوع پرداخته ایم :

در ابتدا دکتر رستم زاده از مزایای جامعه ی A شدن به صنایعی ها گفت و از محاسن دانشکده شدن برای آنها صحبت کرد و ادامه داد :

دانشکده ها اختیاراتشون وسیعتر می شه و شما توی بروکراسی گیر نمی کنید . ما اینجا 16 هزار دانشجو داریم که واقعا نمیتونیم بفهمیم اینجا چه خبره , اونجا یک دانشکده می شه با 2200 دانشجو که معاون آموزشی داره رئیس دانشکده داره کارمند داره که اینها همه میتونن کارتون رو سریعتر انجام بدن , محلتون هم که وابسته به واحد جنوب تهرانه . این یک کار بسیار بزرگی است برای شما که با این کار صنایع تهران جنوب یک قطب می شه در صنایع کشور چون ما اینجا خیلی پیچیدگی هایی داریم که نمی تونیم به شما برسیم
ما با جایی که در نظر گرفتید مشکل داریم , با دانشکده شدن مخالفتی نداریم !
نگید مخالفت نداریم بگید خوشحالیم
خوب ما ناراحتیم چون من ترم پیش شکوه بودم و مشکلات شکوه رو من می دونم نه اون دانشجوی ترم 7 و 8 که یکی دو ترم بیشتر از درسش نمونده !
رئیس واحد اینجا اصلا این حرف رو نمی پسنده , ما بعد از شما داریم برق رو هم منتقل میکنیم که لیستش همینجاست زیر دست منه ! اونا دارن میرن امام حسین !! ولی در مجموع ما داریم یک کمپسی ایجاد می کنیم که همه ی دانشکده ها باید مجتمع بشن در یک جا که کار راحتتر بشه چون با این پراکندگی ها کار ما مشکل می شه
تصمیم با کی بوده ؟
هیئت رئیسه ! که منم جز اون هیئت رئیسه هستم. بگید ببینم شکوه چه مشکلاتی داره ؟
هم از نظر فضا مشکل داره هم از نظر کلاسها, صندلی هاش .... اصلا شکوه مزخرفه !!!
رئیس دانشکده ی شما (دانشکده ی صنایع) آقای مهندس ریاحی هستند , قراره یک جلسه با شما بزاره و باهاتون صحبت کنه .
حالا که تصمیم گرفته شده می خواین جلسه بزارین !!!
ببینید شما یک دانشکده ی مجزا می شید , وقتی که در عمل رفت باید اشکالاتش رو ببینید الآن یک کادر مجرب دارن شکوه را تعمیر می کنن
- ما با مساحت اونجا مشکل داریم !
ببینید بچه ها , این کار ما یک سری محاسن داره و یک سری معایب . محاسنش اینه که شما اونجا 2200 نفر میشید یک معاون آموزشی جدا خواهید داشت یک گروه قوی خواهید داشت , اساتیدتون و معاون آموزشیتون وقت بیشتری براتون می زارن. معایبش اینه که احتمالا این ترم رو باید توی یک فضای کوچکتر باشید.
- گفتید این ترم ؟ یعنی ترم بعد هم یک جای دیگه می ریم !!
نه , من منظورم این نبود , ما داریم الآن دنبال جا می گردیم که شما رو بفرستیم اونجا می خوایم ساختمانی بخریم که کار خرید ساختمان کار آسانی نیست ! ولی الآن رئیس واحد داره تلاشش رو می کنه جای بزرگتری بگیره برای همه ی دانشجوها . اینجا به حد انفجار رسیده . در هر صورت من با رئیس دانشکدتون صحبت می کنم که یک جلسه براتون بزاره !
- مگه اینجا دانشکده فنی مهندسی نیست ! پس چرا ریاضی کاربردی و تربیت بدنی باید اینجا باشن ولی ما که مهندسی هستیم از اینجا بریم ؟
نه , تربیت بدنی که اصلا ساختمانی مجزا داره !
- خوب حالا چرا بین این همه رشته , مهندسی صنایع رو انتخاب کردید ؟
چون فعالترین رشته ی ما مهندسی صنایع است که اساتید ماهری داره !
- آقای دکتر , اینجا 16 هزار دانشجو داره شما دارید یک هشتم این جمعیت رو می فرستید شکوه , آیا شکوه یک هشتم امکانات اینجا رو داره ؟ تازه آقای عبدی (مدیر گروه صنایع) گفتن آزمایشگاههامون رو هم باید بیایم اینجا !!!
ببینید دست من که نیست , اینجا یک هیئت رئیسه داره که از پنج معاون به علاوه ی رئیس واحد تشکیل شده . این چیزهایی که براتون در نظر گرفتن خیلی عالیه ! قراره یک کتابخانه ی اختصاصی صنایع توی دانشکدتون راه بیافته !
- شکوه اصلا جایی واسه کتابخانه نداره که !!!
دانشکده داره تلاش می کنه جای بهتری براتون پیدا کنه چون شکوه دارای مشکلاتی هستش .
- چرا رشته ی {.....}...(برای دلخور نشدن دانشجویان رشته ی مذکور نام رشته را ذکر نمی کنیم ) رو از اینجا نمی برید ؟
آخه فقط شما که نیستید , قراره برق هم از اینجا بره بعد معدن از اینجا میره و بعد غیره .
- مطمئنا پیدا کردن جای بهتر 10 سالی طول می کشه که به ما نمیرسه !
بزارید من با رئیس دانشکده صنایع صحبت کنم چون الآن ایشون دنبال کارهای شماست . یک جلسه با شما خواهند داشت .
- از زمان این جلسه چه طور مطلع شیم ؟
از طریق گروهتون . ببینید بچه ها این چیزها زودگذرن و چیزی که براتون میمونه استاد خوبه . فردا که فارغ التحصیل شدید نمی پرسن کلاسهاتون چه شکلی بود ! میپرسن paper چه طور می نویسی , چندتا ISI داشتی !! ولی من نادیده نمی گیرم که فضا هم نقش داره اگه من جای شما بودم یک نامه هم می نوشتم و از رئیس واحد تشکر می کردم که اولین دانشکده ی مستقل صنایع خواهد بود ! اگه بدونید دانشکده برق داره کجا میره !!!! میره توی امام حسین یعنی اصلا قابل مقایسه با شما نیستند !
- بد بودن جای دانشکده برق که دلیل نمی شه ما رو بفرستید شکوه !
ما این کار رو به خاطر شما کردیم , ضمنا فوق لیسانستون هم اونجاست , یعنی طوری میشه که تعدادی استاد تمام میان اونجا درس می دن و قسمتی از ساعت درسیشون رو با شما خواهند داشت.
- ببینید ما اگه مثلا کارگاه ماشین داشته باشیم , باید از شکوه پاشیم بیایم اینجا تا سر کلاس حاضر بشیم !!!!
این رو من با رئیس دانشکدتون صحبت کردم که اتفاقی نیافته ! صحبت شده که روزهای زوج رو برای دروس اختصاصیتون بزارن و روزهای فرد رو هم برای دروس عمومی و کارگاههاتون. بنابراین این اتفاق نخواهد افتاد که شما هی بیاید و برید . شما باید در نظر بگیرید وقتی یک استاد تمام بیاد بهتون درس بده چقدر به نفعتونه !!! الآن برید یکم فکر کنید ببینید چقدر به نفعتونه بعد بیاید با رئیس دانشکدتون صحبت کنید !


دانشجوها که به هیچ عنوان قانع نشده بودند با دلخوری از دفتر معاون آموزشی دانشکده فنی مهندسی تهران جنوب خارج شدند اما در ادامه تی جی ان ان در اتاق ماند و از معاون آموزشی درباره ی برق و دیگر رشته ها سوال پرسید:

شنیده شده بود قرار است ساختمان شماره ی 2 را به دانشکده ی برق اختصاص دهید ؟
کدام ساختمان شماره ی 2 ! نه , قراره برن امام حسین . الآن پرونده برق زیر دست منه . همه باید برن و اینجا به حد انفجار رسیده و باید به 5 دانشکده ی مجزا تقسیم بشه.
در این انتقال ها اولویت با چه گروههایی هست ؟
اینجا مهم استاده , که گروه صنایع و برق از نظر استاد به خودکفایی رسیدن بعد یک گروه دیگه خواهد رفت . . الآن در دانشکده رقابته که کی اول بره الآن جنگه که کی منتقل بشه , حالا یک عده از صنایعی ها اومدن می گن ما نمی خوایم بریم ! خیلی جالبه برای من , یعنی می خوان مستعمره باشن ! نمی خوان مستقل باشن !
- فکر می کنم بچه ها به شکوه و جدا شدن از بقیه ی دانشکده معترض هستند نه به دانشکده شدن !
درسته , خوب این اولشه , بعد یک ساختمان بهتر وشیکتر می خریم و می بریمشون اونجا و اونجا مستقل هستند خیلی بهتره براشون .

((کل خبر فوق , اختصاصی تی جی ان ان می باشد))

۱۳۸۸ مرداد ۱۷, شنبه

انتقال رشته برق از فنی به میدان امام حسین

به گفته ی دکتر رستم زاده (معاون آموزشی دانشکده فنی )بعد از انتقال صنایع نوبت انتقال گروه برق به ساختمانی درمیدان امام حسین می رسد و بعد از برق نوبت دیگر گروهها می شود .
ایشان گفته اند که در مجموع 5 گروه از دانشکده فنی خواهند رفت !
البته در ادامه فرمودند که دانشگاه آزاد تهران جنوب تصمیم دارد در آینده تمامی این گروهها را در محلی دور هم جمع کند که احتمالا این موضوع سالها طول خواهد کشید و فعلا بالاجبار گروههای مختلف یکی یکی از فنی جدا خواهند شد.
خبر های کاملتر در این باره به زودی منتشر میشود .



تجمع صنایعی ها

امروز17 امرداد ساعت 11 صبح تعدادی از دانشجویان صنایع در دفتر گروه صنایع تجمع کردند و با آقایان عبدی (مدیر گروه صنایع) و دکتر رستم زاده (معاون آموزشی دانشکده فنی) به بحث و تبادل نظر پرداختند که گزارش کامل این جلسه و مباحث مطرح شده به طور کامل تا فردا بر روی وبلاگ قرار می گیرد.

آخرین اخبار فقط در TJNN

نمره های جدید

طی گفتگویی که خبرنگار تی جی ان ان با یکی از مسئولین امتحانات درباره قرار نگرفتن نمرات بعضی از دروس در حالی که در بعضی از موارد نزدیک 2 هفته از امتحان می گذرد , داشت , آن مسئول متذکر شد هر استادی تا یک هفته بعد از هر امتحان فرصت دارد تا نمرات را به دانشکده تحویل دهد البته خود وی گفت معمولا اساتید این موضوع را رعایت نمی کنند و بعضا مهلت بیشتری طول می کشد تا نمرات بر روی سایت قرار گیرند.



تقویم آموزشی نیمسال اول سال تحصیلی 89-88

تقویم آموزشی نیمسال اول سال تحصیلی 89-88 :




برای بهتر دیدن عکس فوق ابتدا روی آن کلیک کنید و سپس از صفحه ی جدید باز شده آنرا save کنید.


۱۳۸۸ مرداد ۱۴, چهارشنبه

صحبتی کوتاه با استاد عارف آذر

یکی از خبر نگاران تی جی ان ان طی پرسش و پاسخ کوتاهی با مدیر گروه فیزیک دانشکده فنی تهران جنوب از او درباره مقایسه سطح امتحانات در دور اول و دوم سوالاتی کرد که به اختصار ذکر می کنیم :

تی جی ان ان : استاد "عارف آذر", شما سطح امتحان فیزیک را در دور دوم چگونه دیدید؟
امتحان دور دوم مانند امتحان دور اول بود و در کل در یک سطح بودند.
تی جی ان ان : ولی عده ی زیادی معتقد بودند در دور اول امتحان فیزیک بسیار سختتر بوده ؟
فیزیک 1 یا 2 ؟
تی جی ان ان : هر دو , ولی گویا فیزیک 2 بیشتر !
نه من موافق نیستم , مخصوصا فیزیک 2 ! ما هر دو امتحان را در یک سطح برگزار کردیم.
تی جی ان ان : پس شما با این حرف مخالفید!
صد در صد , گروههای دیگر هم امتحانات را در یک سطح برگزار کرده اند.
تی جی ان ان : آیا دستوری داشتید که امتحانات را در دور دوم سختتر بگیرید یا بلعکس ؟
خیر به هیچ عنوان , ولی اساتید بر این باور بودند که باید سطح امتحانات تغییری نکند.
تی جی ان ان : در پایان فکر می کنید در کل , امتحانات در کدام دور سخت تر بود؟
من نمی توانم درباره ی امتحانات دیگر نظری بدم , اگر در باره فیزیک سوالی هست بپرسید.
تی جی ان ان : نه , خیلی ممنون استاد عارف آذر , خدا نگهدار.
ممنون و خداحافظ.




انتقال دانشجویان صنایع (جدید)

انتقال صنایعی ها حتمی است:
یکی از مسئولین حاضر در دفتر صنایع ساختمان3 (به درخواست ایشان نامشان را ذکر نمی کنیم) به خبرنگار ما گفت "تنها راه جلوگیری از انتقال صنایعی ها به شکوه یا هر ساختمان دیگری این است که بچه های صنایع به طور جدی و متحد به این کار دانشکده اعتراض کنن"
این خانم در جواب خبرنگار تی جی ان ان که پرسیده بود "شما مسئولین که می دانید اکثر بچه های صنایع ناراضی هستند چرا کاری نمی کنید؟" پاسخ داد :
"ما اعتراض هامون را کردیم , حالا نوبت دانشجوهاست که با حضور در دفاتر مختلف مسئولین و معاونین اعتراض خودشون را به گوش مسئولان دانشکده برسانند"
گفتنی است این روزها بحث انتقال دانشجویان صنایع بسیار جدی تر از گذشته مطرح می شود.

۱۳۸۸ مرداد ۱۳, سه‌شنبه

تئاتر تهران جنوب

کانون تئاتر تهران جنوبی ها:

بنابر پيگيري و درخواست برخي از اعضا كارگاه بازيگري و تمايل اساتيد و اعتقاد ايشان بر لزوم برگزاري اينگونه فضاهاي آموزشي، در هفته جاري جلسات بعدي کارگاه بازیگری ادامه خواهد يافت.
لازم به ذكر است اين كارگاه بازيگري به صورت مستقل و خارج از فضاي دانشگاه خواهد بود و توسط "گروه نمايش ميميك" برگزار ميگردد.
با توجه به شرايط فضاي تمرين جديد، كه با تلاش گروه ميميك به سرعت هماهنگ گرديد، تغييراتي در روز و ساعت برگزاري بوجود خواهد آمد. در حال حاضر كارگاه بازيگري مرحله مقدماتي:
روز شنبه ساعت ۱۰ الي ۱۳:۳۰
روز پنجشنبه ساعت ۱۴ الي 1۷:۳۰

آدرس: خيابان وليعصر تقاطع مطهري، خيابان فتحي شقاقي، شماره 117، نرسيده به ميدان سلماس (انجمن توسعه مهارتها و استعدادهاي كودكان)

كارگاه بازيگري مرحله دوم:
روز شنبه ساعت ۱۴ الي 1۷:۳۰
روز پنجشنبه ساعت ۱۰ الي ۱۳:۳۰

TJNN:

اصولا هنر در دانشکده های فنی بسیار غریب است و با وجود اینکه علاقمندان به هنر در دانشکده های فنی کم نیستند , مسئولین کمترین کمکی به گروههای هنری نمیکنند و در بعضی از موارد سد راه این گروه ها نیز می شوند.

به طور کل گروههای تئاتر و نمایش نیاز به فضای مناسب برای تمرین دارند و این در حالی است که دانشکده فنی تهران جنوب هم از وجود مسئولینی هنر دوست و هم از نبود یک سالن آمفی تئاتر درخور رنج می برد , سالن آمفی تئاتر این دانشکده حتی از دانشکده هایی که از نظر سطح علمی و فنی به هیچ عنوان قابل مقایسه با تهران جنوب نیستند بسیار کوچکتر است و دارای امکانات بسیار کمتری است.( این موضوع به گونه ایست که گفته می شود آمفی تئاتر شکوه از آمفی تئاتر دانشکده فنی بزرگتر است!)

به همین دلیل workshop تئاتر تهران جنوب در اجرای کلاسهایش به مشکل بر خورد. این کلاسها در ابتدا در سالن سلف برگزار می شد که از نظر فضا پاسخگوی علاقمندان به این کارگاه بود اما نبود سیستم تهویه مناسب کار را بر این گروه سخت کرد. در جلسات بعد نبود برق هم بر مشکلات افزوده شد و در انتها برگزاری دور جدید امتحانات در سلف, عملا این کلاس را تا مرز تعطیلی برد ولی با پیگیریهای آقایان اعرابی و علوی که خالصانه در این مدت برای دوستداران هنر زحمت کشیده اند محلی جدید برای دانشجویان عزیز فراهم شد.

امیدواریم مسئولین دانشکده های فنی به غذای روح دانشجویان که همانا هنر است بیشتر توجه کنند.

۱۳۸۸ مرداد ۱۲, دوشنبه

دشواری شدید امتحان ریاضی 2


روز 12 مرداد یکی از شلوغترین روز های دانشکده فنی طی حداقل 3 ماه اخیردر حالی به پایان رسید که عده ی کثیری از دانشجویان به نحوه ی طراحی سوالات ایراداتی جدی داشتند البته این ایرادات بیشتر متوجه امتحان ریاضی 2 بوده (علت شلوغی دانشکده برگزاری دو امتحان مهم ریاضی1 و 2 در این روز می باشد) .
دانشجویان معترض معتقد بودند سطح سوالات در دور دوم بسیار بالاتر از دور اول و حتی ادوار گذشته بوده , بطوری که به هیچ عنوان تصور سوالاتی این چنین دشوار را نداشته اند.
در این امتحان سنت مرسوم نوشتن " نامه ای به استاد " در زیر برگه پاسخنامه به شکل چشمگیری در بین دانشجویان افزایش یافته بود.
به گزارش یکی از خبرنگاران تی جی ان ان که در محل حاضر بوده , عده ای از دانشجویان در جلوی درب ساختمان 2 ایستاده بودند و از دانشجویانی که از ساختمان خارج می شدند سوال می کردند"تو هم زیر برگت نامه نوشتی؟"
به گزارش این خبرنگار از مجموع 16 نفری که مورد سوال واقع شدند تنها 2 نفر اعلام کرده اند که نامه ای ننوشته اند و 14 نفر به نوشتن نامه اقرار کرده اند که این خود حاکی از دشواری بیش از حد این امتحان می باشد .
گفتنی است قبل از شروع دور دوم امتحانات شایعاتی مبنی بر دشوار شدن امتحانات در این دور شنیده می شد که معاون آموزش آنرا به شدت تکذیب کرد.
این بحثها در حالی مطرح است که برخی دانشجویان از آسانتر شدن امتحانات برخی از دروس در دور دوم خبر داده اند (امتحاناتی مانند ریاضی 1 , فیزیک 2 , برنامه نویسی و......)

آخرین نتایج نظر سنجی ها همراه با گزارشی مفصل به زودی منتشر خواهد شد

۱۳۸۸ مرداد ۱۰, شنبه

تی جی 90 ان ان



به تازگی وبلاگ "شبکه خبری تی جی 90 (تی جی 90 ان ان)" نیز شروع به فعالیت نموده است .
این شبکه , اخبار روز ایران و دانشکده فنی تهران جنوب را به زبان طنز منتشر میکند .



لازم به ذکر است TJNN و TJ90NN دارای مدیریتی مجزا از یکدیگر می باشند اما با یکدیگر همکاری مستقیم دارند .
امیدواریم با دادن نظر در وبلاگ TJ90NN.blogspot.com همکاران ما را در این وبلاگ همراهی نمائید.